Oppdragsbeskrivelse:
Prosjektet "Overføring av IT-drift ved Diakonhjemmet til Sykehuspartner HF" har som mål å overføre applikasjoner fra Diakonhjemmets nåværende IT-driftsleverandør til Sykehuspartner HF. Overføringen skal skje trinnvis, der hver applikasjon flyttes i etapper. Integrasjonene knyttet til hver applikasjon vil spille en sentral rolle i prosessen, og må ivaretas nøye for å sikre stabil drift og funksjonalitet gjennom hele overføringsperioden.
Ressursens arbeidsoppgaver
Ressursen forventes å bidra aktivt i arbeidet med overføring av integrasjoner i forbindelse med applikasjonsmigreringen, og vil ha ansvar for følgende oppgaver og leveranser:
• Lede teamet som arbeider med integrasjoner
• Etablere integrasjoner i tråd med føringer fra Helse Sør-Øst (HSØ) og Sykehuspartner HF.
• Sikre at alle integrasjoner knyttet til applikasjoner blir overført korrekt til Sykehuspartner i tråd med migreringen
• Sørge for at integrasjonene er klare for test og produksjonssetting i henhold til migreringsplan
• Bistå med testing av integrasjoner
• Koordinere etablering og bruk av utviklings- og implementeringsressurser
• Utarbeide integrasjons- og driftsdokumentasjon for overlevering til forvaltning
• Bistå i Early Life Support (ELS) perioden etter produksjonssetting
• Overlevere integrasjonene til drift
• Koordinere leveranser på tvers av andre team og eksterne/interne
Konsulenten må inneha følgende minimums kompetanse:
• Erfaring med å lede tekniske team
• Solid kompetanse på tekniske integrasjonsløsninger, fortrinnsvis innen helse
• Erfaring med integrasjonsarkitektur
• Erfaring med helse integrasjoner (Integrasjoner knyttet mot helsefaglige applikasjoner og/eller medisinteknisk utstyr)
• Konsulent på seniorkonsulentnivå
• Beherske norsk språk- muntlig og skriftlig
Kjennskap til følgende er en fordel:
• Helsesektoren og tilhørende IT-landskap
• Sikkerhetsarkitektur innen helse
• Relevante helsestandarder (f.eks. HL7, FHIR, DICOM)
• Integrasjonsplattformer som Microsoft BizTalk, Azure og IIS
• IAM-arkitektur (Identity and Access Management)
• Testing av integrasjoner
• Utviklingskompetanse innen teknisk integrasjon i helsesektoren
• Erfaring med overføring av IKT-drift mellom leverandører
Personlige egenskaper:
• Løsningsorientert
• Lagspiller
• Tilpasningsdyktig
Vi ønsker ikke tilbud med kandidater som ikke oppfyller angitte må-ha krav.
Omfang og varighet: 1 konsulent i 100 % stilling, Fra 30.09.2025 til 30.09.2026 .
Tilbudte konsulenter må være tilgjengelige for kunde i hele perioden. Overtid kan pålegges ved behov, f.eks. i forbindelse med idriftsetting eller Early Life Support.
Arbeidssted: Skøyen, noe reisevirksomhet til helseforetak i regionen kan være aktuelt. Reisers nullpunkt vil da være Hoffsveien 1, Skøyen. Hjemmekontor etter avtale.
Kompetanse:
ELS
Microsoft BizTalk
Azure
Identity and Access Management
Roller:
Teknisk Prosjektleder
Vedlegg:
Arbeidssted
Hybrid
Oppstart
30 september, 2025
Søknadsfrist:
22 september, 2025
Du kan enten sende søknaden direkte på mail til kontakt@apeople.no, eller klikke under for å fylle ut skjema.